Ono se mnohdy říká, ten co užívá nadměrné množství gest má slabou slovní zásobu.
Avšak není to vždy úplně celá pravda. Gesta by měla doplňovat komunikaci ve smyslu,
věcném a zřejmém. Neměli by být ve při s tím co tvrdíme, neb je zřejmé, kdo vodu káže
a komu si víno poručil. Platí, já mluvím jak myslím a to nejen slovem ale také verbálně,
řečí těla. Zda si gestikulující osoba věří na osobu s kterou chce mluvit, nám naznačí
vnitřní pocit, ve smyslu, směru, autora i konzumenta vína kázaného. Neb to kam nás chce
nasměrovat a kdo to činí nám prozradí chtíč.
Nesourodá gesta, nám mohou mnohé prozradit o tom zda je gestikulující osoba posedlá a
kým. Řeč těla, by měla být spontánní a plynulá, v souladu s tím čemu věříme.
Ona dvojznačnost a protichůdnost gest naznačuje přítomnost dvojího ega, avšak
toto pozorování může být zavádějící vzhledem k kvalitě a rozsahu, vědomostí,
zkušeností pozorovatele.
Typickými gesty manipulátorů, jsou gesta urážející, zabraňující, přikazující, zatajující,
omezující pudy sebezáchovy a odosobněná v první osobě, kdy v čase -t sedí manipulátor na tvém místě,
s oblibou říkajíc naše. Je možné pociťovat formy agrese a sobectví, panovačnosti,
profilově manické povahy, depresivní, uštěpačnost, vztahovačnost, nevyrovnanost.
Zápach, typicky kyselý, sladce prohnilý, mrtvolný.
[To nech plavat] ~ [Nech to s ním plavat]
[Obrať list] ~ [Změn s ním téma]
[To přejdi] ~ [To s ním opomeň]
[Nevšímej si] ~ [To je pro mě, ne pro tebe]
[Mlč] ~ [Já tě nechci slyšet, chci slyšet sebe]
[Drž si odstup] ~ [Nevěřím, ti]
[Jdi pryč] ~ [Nekoukej, nejsi]
[Počkej] ~ [Teď s ním nemám čas, chci s tebou mluvit]
Rovněž, jde vidět jak a která gesta prosakují z jednotlivých okruhů a profesí,
typizovaných jako defekt v komunikaci uzavřených společenství.
V jiných profesích mohou být stejná gesta významově různá,
nemylme si proto záměr s příčinou a příčinu s důsledkem,
neb každý je jiný a nejlepší je originál.
Já nechtěl, nikoho ovlivnit a za chtíč se stárne,
v tom tkví jedna z mnoha podstat křivopřísežnictví,
chtěli ovlivnit ale zapírají.
Proto nemějme gesta ve při, ať z toho nejsme vepři a nežer prase co ti každé gesto
spase neb již se stalo obětí toho co s nožem za zády žádal po tobě objetí.
Nejez ze stromu poznání dobrého a zlého aby jsi byl dlouze živ,
neb lhát ti můžou ale přiznat se již nemusí.
Nemá s tebou mnohdy dobrého úmyslu ten co ti prodat chce, jen pravdu svou,
přání jeho je podat ti ovoce zkažené aby tě udržel dále od tvé zásluhy,
život tvůj chce krást a z cizího štěstí se radovat, křivě tě žalovat,
kompromitovat a odsoudit ve svůj prospěch, i s tvými bližními, lásku ti dají
jen na půl oka, milovat tě nebudou a úctu tu od nich dostaneš jen za pár zlaťáků,
na pár chvil, až když se jim to hodí neb s tebou mají jiné úmysly.
Všímat si jich musím ale poslouchat již nemusím, abych neztratil kontext záměru,
jenž světí prostředky, gestikulujícího.
Dbejme o čistotu, projevu slova i těla. Dbejme o úctu své duši a respekt vlastnického práva mne.