Ve školách nejrůznějších úrovní, známkují se žáci číslem od jedné do pěti.
Jako by se počítalo, kolikery smysli si počínali žáci oproti učiteli.
Ti jedničkáří zpravidla nepoužitelní pro život, doslovně poslouchají i ten nejemnější šepot učitelových myšlenek.
Učitel zamilován, vzhlíží se v nich a proto, že vidí sebe jako by to udělal on, dává jim jedničku on.
Vnějšímu pozorovateli mohlo by se zdát, že po skončení hodiny alespoň něco z toho co myslel učitel na žáka v jejich paměti zůstalo.
Avšak, jak by mohlo, když nula smyslů žáka tam bylo a učitel si jen hrál a dary jim nedával.
Inu, když dávám nic nechci, si každý vykládá po svém, podle toho pozná se, zda učitel jen s žáky vychloubá se a sám si pro svou věc,
informace uchovává v paměti své. Lež říkáte si? Však na každém šprochu, pravdy trochu.
Opačným pólem jsou jim žáci pětkaři, kteří i když vlastní myslí vládnou, všemi smysly oplývají,
pro život použitelní jsou, často děti na svět přivedou, z úhlu pohledu mnohých, bez smyslů a darů,
však pouhými zloději a lakomci nauky, jenž ukradli si ze školy v očích, hry chtivých učitelů jsou.
Jakoby se nehodnotila znalost, nýbrž schopnost opičí, jak lézti učiteli do řiti, či do píči.
A tak jsou vyvyšováni ti, jenž nevlastní rozum svůj, nýbrž otrokem svým tělem duším cizím jsou.
Mezi slepými jednooký, králem jest, taková je jejich chabá a nuzná rádoby hrdost, rádoby čest.
Žer, že každá pýcha ti, bude pád předcházet.
Postavená na lži, pro duši peklem ztýranou, chudobnou a ohavnou, hladovou a šílenou.
Zamčená mezi jedničkou a dvojkou, jenž peklem a dimenzí hladových duší nazývá se.
Jíž vládnou zrůdy duševní, ještě nižších kvalit a vyšších prokletí,
jimiž se ve své vlastní svévoli prokleli, myslíce si, že mohou kázat vodu,
pít víno a býti bez viny?
Zatraceni a koupeni, za falešnými známkami jenž nic než lakotu druhých jest, kterážto vede je ruku v ruce s závistí,
po mládí žáckých let. Kradou jim životy, nedávajíc jim jedinou naději na vlastní kreativitu či rozkvět.
Soudíce každou individualitu, která by pokořila jejich smyšlený, jedno smyslný svět.
Jenž o to více opřádají, symbolem tajemství, chráníce tak sebe na úkor tebe.
Takto chátrá tento svět v rukách lakomého učitele.
Takto staví v dětech božích, jenž dokonalostí jsou samou od svého narození, ďáblův stroj již v Jitřních letech.
Raději cikán a svobodný budu, než vězeň snů, jenž nemají úniku ani naději.